fbpx

Suntem o agentie de recrutare ce ne adresam atat angajatorilor cat si angajatilor - EBC HR - People who leave a mark

mobile
22 Jan

Ce abilităţi vor fi căutate de angajatori în 2020?

În mai puţin de patru ani, angajatorii vor căuta persoane cu abilităţi foarte diferite decât cele din prezent. Mai mult de o treime din competenţele necesare unei profesii actuale vor cuprinde aptitudini care nu sunt încă considerate importante la locul de muncă. Recent, Forumul Economic Internaţional (WEF) a lansat studiul „Viitorul locurilor de muncă” prin care se trage un semnal de alarmă asupra modului în care avansează tehnologia şi explică cum aceste progrese vor forţa piaţa muncii să evolueze. Studiul arată că până la finalul anului 2020 peste 7 milioane de locuri de muncă vor dispărea iar sarcinile acestora vor fi preluate de roboţi şi maşini automate. De aceea, tinerii care vor să se pregăteasca pentru meseriile viitorului, trebuie să se adapteze noilor cerinţe şi să-şi dezvolte abilităţile care vor deveni obligatorii la locul de muncă până în 2020.

Iată top 10 seturi de competenţe pe care specialiştii le consideră de viitor și foarte importante pentru mediul de lucru din 2020:

10. Flexibilitatea cognitivă va fi în continuare o abilitate importantă.

Flexibilitatea cognitivă reprezintă abilitatea unei persoane de a se gândi la mai multe concepte simultan. Potrivit raportului, o gamă largă de locuri de muncă vor necesita un nivel superior al acestei aptitudinii, care include creativitatea sau raționamentul logic.

9. Abilitățile de negociere vor rămâne la mare căutare.

În general, abilitățile sociale vor deveni tot mai importante pe piața muncii. Până în 2020, abilitățile de negociere vor deveni o aptitudine cheie, solicitată în domeniul artelor și designului, dar și specialiștilor din domeniul IT (în special analiștilor și dezvoltatorilor de software).

8. Orientarea spre servirea clienților.

Atitudinea deschisă către rezolvarea problemelor clientului va fi una dintre cele mai căutate competențe pe care profesioniștii trebuie să o dobândească.

7. Capacitatea de luare a deciziilor va deveni extrem de dorită.

Specialiștii viitorului trebuie să își dezvolte capacitatea de a înțelege modul în care evoluează propria organizație, să identifice noile oportunități de creștere și să poată lua deciziile potrivite în situațiile majore.

6. Educarea inteligenței emoționale.

Roboţii pot fi capabil să facă o mulţime de lucruri la locul de muncă, însă nu pot citi oamenii așa cum o fac alţi oameni. Cel puţin nu încă… De aceea, va deveni mult mai important pentru angajaţi să aibă un nivel mai ridicat al inteligenței emotionale. Dezvoltarea capacității de a relaționa cu ceilalți, de fi în măsură să înţelegi de ce aceștia reacţionează diferit va deveni o prioritate pentru angajați până în 2020.

5. Colaborarea și coordonarea eficientă cu alte persoane va fi esențială.

Și aceste abilități se află sub umbrela obținerii unor competențe sociale și presupun capacitatea de te adapta și a adăuga plus valoare lucrului în echipă, de a realiza o foarte bună colaborare cu viitorii tăi colegi.

4. Îmbunătățirea abilităților de leadership.

Întotdeauna va fi nevoie de un lider al echipei care să-i motiveze pe cei din jur, să-i ajute să se dezvolte și să identifice cei mai buni angajați ai organizației. Conform raportului, aceste abilități vor fi foarte căutate în domenii precum cel energetic, dar și în mass media.

3. Creativitatea va fi la mare căutare.

Odată cu atacul noilor tehnologii, oamenii de creație vor fi foarte căutați pentru a implementa schimbările survenite, adapta modul de lucru și, binențeles, pentru a crea produse și servicii noi.

2. Gândirea critică – abilitatea de bază în orice domeniu.

Capacitatea de a utiliza logica şi raţionamentul pentru a identifica punctele forte şi punctele slabe ale diferitelor soluţii şi abordări este o abilitate care va fi în continuare necesară chiar dacă automatizarea devine din ce în ce mai răspândită.

1. Activitățile complexe de rezolvare a unor probleme reprezintă principala competență cautată de angajatori 

Chiar şi cu o creştere în prelucrarea electronică a datelor, pentru a se asigura că vor lua cea mai buna decizie, angajații vor fi nevoiți să devină din ce în ce mai abili în ceea ce privește rezolvarea problemelor complexe. Respondenții sondajului WEF au clasat această abilitate pe primul loc în topul cererilor înregistrate în 2015 și ne asigură că problem solving-ul va rămâne în top până în 2020. De fapt, profesioniștii se așteaptă ca 36% din totalul de muncă din toate industriile să plaseze capacitatea complexă de rezolvare a problemelor ca una de bază în solicitările angajatorilor.

Vezi lista de noutăți