fbpx

Suntem o agentie de recrutare ce ne adresam atat angajatorilor cat si angajatilor - EBC HR - People who leave a mark

mobile
18 Mar

11 sfaturi ce te vor ajuta să ramâi concentrat atunci când lucrezi de acasă

A lucra Remote sau Telemunca a devenit un experiment pentru un număr foarte mare de angajați români. Rezultatul poate accelera sau frâna deschiderea companiilor în a oferi această opțiune și în viitor. Specialiștii EBC îți recomandă 11 sfaturi ce te vor ajuta să ramâi concentrat în acest context global.

  1. Păstrează-ți, pe cât posibil, orarul obișnuit.

Acesta este primul pas pentru asigurarea productivității în timp ce lucrezi de acasă. Este tentant să îți oferi o flexibilitate totală în ceea ce privește momentul în care începi, faci pauze și îți închei ziua. Dar îți vei face un deserviciu dacă nu păstrezi cel puțin o anumită consistență. Stabilirea de ore constante te ține la răspundere față de tine și față de superiorul tău. Îți dă mai multe șanse de a-ți finaliza lucrările și vei fi ușor de contactat.

Iată factorii importanți care trebuie luați în considerare atunci când setezi un program de lucru la domiciliu:

  • ◉ Când responsabilul tău are nevoie să fii disponibil
  • ◎ Comunicare cu colegii și clienții
  • ⦿ Ora din zi când ești cel mai productiv

Aceasta nu înseamnă că trebuie să muncești 9-17 în fiecare zi. Ar trebui să lucrezi în momentele din zi când ești cel mai productiv. Cu toate acestea, este o idee bună să afli cândsuperiorul tău are cu adevărat nevoie de tine pentru a fi la serviciu. De exemplu, este important să îți verifici e-mailurile în fiecare dimineață sau să fii disponibil telefonic după-amiaza. În afară de asta, alegeți orele din zi în care este probabil să lucrezi cel mai mult. Comunică acele ore de disponibilitate tuturor celor care ar putea avea nevoie să ia legătura cu tine și ai pornit deja spre zile de lucru productive și consistente. 

  1. Creează-ți un spațiu special pentru biroul de acasă.

E tentant să lucrezi de pe canapea, fotoliu sau chiar din patul tău, dar acest lucru ar putea avea un impact imens asupra productivității tale. Încearcă să lucrezi întotdeauna dintr-o cameră, birou sau scaun consecvent, pentru a spune creierului tău că este timpul pentru muncă, nu pentru relaxare. Este posibil să te simțiți mai alert, mai încrezător și mai organizat. Setează-te cu un scaun confortabil, de susținere, un birou spațios și instrumente consistente de lucru. Asigură-te că îți personalizezi spațiul. Până la urmă, vei petrece mult timp acolo!

  1. Dress for success. Îmbracă-te ca și cum ai merge la birou.

Pentru unii oameni, perspectiva de a rămâne în pijamalele lor toată ziua este cel mai ispititor aspect al muncii de acasă. Dar ritualurile de dimineață nu numai că îți vor îmbunătăți starea de spirit, ci te vor pregăti psihologic să începi munca.

Unii oameni consideră că îmbrăcarea formală este ajutătoare pentru că au nevoie să răspunda la apelurile video fără să se gândească de două ori.

Chiar dacă nu vei interacționa cu o altă persoană toată ziua, este important să te îmbrăci pentru succes. Acest lucru îi va spune creierului că este timpul de lucru, nu timpul de relaxare și îți va oferi mult mai multă energie. Un pantalon de jogging și un tricou pot fi mai confortabili, dar s-ar putea să te simți lent, somnolent sau nemotivat.

  1. Planifică-ți workflow-ul.

Un mod sigur de a menține productivitatea este de a deveni mai inteligent în ceea ce privește planificarea zilei de muncă. Înainte de a începe chiar să lucrezi, asigură-te că știți care sunt prioritățile tale pentru ziua respectivă, cât timp crezi că îți va lua să duci totul la bun sfârșit și la ce vei lucra dacă ai timp suplimentar.

S-ar putea să îți fie de ajutor să iei câteva minute înainte de a te culca pentru a planifica a doua zi. S-ar putea să descoperi că dormi mai bine fără stresul planificării din spatele minții.

În planificare, ia în considerare următoarele:

  • ◉ Fă mai întâi sarcinile cu prioritate maximă
  • ◎ Planifică-ți ziua în jurul propriilor cicluri naturale – fă cea mai grea muncă atunci când ai cea mai mare energie pe parcursul zilei
  • ⦿ Planifică-ți recompense și pauze pe tot parcursul zilei
  1. Fă pauze regulate.

Dacă ai urmat pasul anterior, atunci ai avea deja planificate pauze pentru toată ziua. Asigură-te că te ridici de la birou în timpul pauzelor – respiri un aer curat, iei o gustare sănătoasă și discuți cu o altă ființă umană, dacă este posibil. Toate aceste activități te vor ajuta să te resetezi, să vă puneți sângele în mișcare și să te asiguri că ești gata să abordezi următoarea listă de sarcini. Încearcă să planifici cum îți vei petrece pauzele înainte de timp, astfel încât să ai ceva de așteptat. Doar asigură-te că decizi cât timp veți petrece pentru o pauză, astfel încât să nu te distragi prea mult. Zece până la 30 de minute este excelent pentru pauze mai scurte, iar o oră sau două este perfect pentru prânz.

  1. Folosește-ți cât mai mult telefonul și apelurile video pentru a comunica.

Dacă lucrezi de acasă, șansele sunt că vei fi singur, astfel încât nu vei fi distras de conversațiile colegilor și de alte zgomote de birou.

Când lucrați împreună, ai mai multe șanse să te angajezi cu colegii, dar atunci când lucrezi remote, ai putea petrece toată ziua fără să vorbești cu nimeni care poate fi izolant. Înlocuiește unele emailuri sau mesaje cu discuții directe, chiar dacă ele nu sunt față în față.

  1. Ramâi conectat cu colegii tăi și pe plan personal.

Unul dintre cele mai bune lucruri despre viața într-un birou este potențialul de colaborare și socializare. Nu trebuie să pierzi acest lucru doar pentru că lucrezi remote. Încercă să te conectezi cu colegii tăi de cel puțin de două ori pe săptămână, fie prin e-mail, telefon, Skype sau Wattsapp.

Asigurați-vă că vă mențineți la nivel personal, precum și la nivel profesional. Poți face acest lucru fără să vă luați mult timp – doar împărtășiți lucrurile care sunt cele mai importante.

  1. Petrece cat mai mult timp pe terasă/balcon sau deschide larg ferestrele.

Munca remote nu ar trebui să însemne să rămâi în interior toată ziua. Deși cu siguranță nu îți lipsește naveta zilnică, îți garanta totuși că vei părăsi casa cel puțin o dată în timpul zilei. În contextul actual este important să facem tot ce putem pentru a petrece timp în afara casei, chiar dacă este doar simbolic prin intermediul terasei, balconului sau ferestrelor larg deschise. Datorită lipsei traficului, ne putem bucura de aerul curat chiar și în centrul capitalei. Te va ajuta, de asemenea, să dezlegi blocajele mentale și să-ți oferi o pereche proaspătă de ochi pentru orice sarcină cu care te confrunți.

  1. Stabilește-ți limite și comunică-le colocatarilor, inclusiv copiilor.

A fi eficient să lucrezi remote înseamnă să stabilești limite. Aceasta înseamnă, de asemenea, stabilirea limitelor pentru copii, animale de companie și soț/soție sau colegi de cameră. Încearcă să încurajezi să fii lăsat singur în timp ce lucrezi, astfel încât să poți rămâne concentrat.

Încercă să păstrezi limitele prietenoase și jucăușe, dar asigură-te că le respecți. O idee distractivă este să faci un semn pentru ușa biroului tău care să indice dacă lucrezi sau nu.

  1. Respectă-ți timpul de lucru, dar și timpul personal.

La fel cum este important să funcționezi atunci când spui că o vei face, este important să îți acorzi timp liber atunci când ai promis acest lucru. Nu-ți extinde ziua de muncă prea mult decât ai planificat, cu riscul de a te arde.

Menținerea timpului de lucru și a timpului personal compartimentate ajută, de asemenea, să te menții productiv în timp ce ești la locul de muncă și reduce stresul atunci când nu ești la locul de muncă. În același mod în care ai programat orele de lucru, programeză, comunică și planifică când nu vei mai fi disponibil pentru a lucra. De exemplu, dacă dorești să-ți păstrezi serile pentru a petrece timp cu familia, asigură-te că comunici că nu ești disponibil pentru muncă în acea perioadă. Și apoi ține-te de acel angajament!

  1. Experimentează cu diferite metode de a rămâne inspirat.

Un mare avantaj de a lucra de acasă este că nu îți poți distrage colegii. Dă volumul mai tare chiar și la melodiile ritmate preferate, dacă asta te mișcă. Sau încearcă o coloană sonoră mai liniștitoare, cu sunete de natură, muzică instrumentală sau chiar lăsând geamurile deschise pentru a lăsa libere sunetele din afară. Dacă efectuezi sarcini repetitive, un audiobook sau un podcast pot fi chiar ceea ce trebuie să te păstrezi în mișcare.

SEE OTHER NEWS